CLİX TEKNOLOJİ ANONİM ŞİRKETİ

(1) TARAFLAR

Bu Sözleşme,
CLİX TEKNOLOJİ ANONİM ŞİRKETİ (CLİX) ile Müşteri arasında aşağıdaki şart ve koşullarda mutabık kalınarak akdedilmiştir.
İşbu Sözleşme’de Mükellef ve Müşteri ayrı ayrı "Taraf", birlikte "Taraflar" olarak adlandırılacaktır.

Clix İletişim Bilgileri:

CLİX TEKNOLOJİ ANONİM ŞİRKETİ
Bahriye Üçok Mah. 1762 Sokak No:9 İç Kapı No:1 Karşıyaka / İZMİR
Vergi No: 2111494021



(2) TANIMLAR

Başkanlık: T.C. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nı,

Muhasebe Hizmetleri: 33568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu kapsamında iş sahiplerine/vergi yükümlülerine sunulan ve Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi’nde detaylandırılan ve sınırlandırılan hizmetleri,

Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi: Platform’u kullanan ve Mükellef hizmetlerinden yararlanan 3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu uyarınca Muhasebe Hizmetleri sunmaya yetkili kişiler (Platform Kullanıcısı) ile Müşteri arasında akdedilen ve Muhasebe Hizmetleri’ne ilişkin hüküm ve koşulların düzenlendiği sözleşmeyi,

Paket: Bu Sözleşme’de detaylandırılan Mükellef hizmetlerinin biri veya birkaçını içeren, Mükellef tarafından içeriği ve ücretleri tek taraflı olarak değiştirilebilen, https://Clix.com.tr/fiyatlar alan adlı adreste yer alan ve Platform’a kayıt esnasında Müşteri tarafından seçilen veya sonrasında Müşteri tarafından değiştirilebilen paketleri,

 

Web Sitesi: www.clix.com.tr alan adlı internet sitesini,

Yetkili Kullanıcı, Yetkili Kullanıcı Kodu ve Bilgileri: Kendisine, Clix tarafından sunulacak hizmetleri kullanması için giriş yetkisi verilmiş Müşteri’yi ve/veya Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi kapsamında Müşteri’ye Muhasebe Hizmetleri sunacak yetkili üçüncü kişiyi ve sunulan hizmete erişim için verilecek olan kullanıcı kodları ve bilgilerini ifade eder. Bu Sözleşme kapsamında Ürün ve Hizmetler’in sunulabilmesi için Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi’nin tarafı Muhasebeci Platform üzerinde doğrudan Müşteri’nin Yetkili Kullanıcılarından biri olarak atanacaktır. Müşteri’nin Site için kullanmakta olduğu kullanıcı kodları ve bilgileri Uygulama için de geçerli olacaktır. Müşteri, Site ve Uygulama’ya aynı kullanıcı kodu ve bilgileriyle giriş yapabilecek ve bu Sözleşme kapsamında Ürün ve Hizmetler’den yararlanabilecektir. Taahhüt Süresi: Müşteri’nin hizmet almaya başladığı ilk tarihten itibaren 12 aylık bir süreyi kapsar.

 

(3) SÖZLEŞME’NİN KONUSU

Müşteri www.clix.com.tr alan adlı internet sitesine (Site) ve/veya hizmetlerin sunulacağı sanal mağazalar aracılığıyla Müşteri’nin mobil cihazlarına yükleyebildiği Clix adlı mobil uygulamaya (Uygulama) (ayrı ayrı biri veya ikisi birlikte Platform) üye olarak Clix’in bu Sözleşme kapsamında sunduğu hizmetlerin kendisine sunulmasını istemektedir. Clix, bu Sözleşme kapsamında Müşteri’ye bu Sözleşme’de belirtilen hizmetleri sunmak istemektedir. Bu Sözleşme’nin amacı, Sözleşme’de detaylandırılan hizmetlerin Clix tarafından Müşteri’ye sağlanması ve/veya sağlanmasına aracılık edilmesi karşılığında Müşteri’nin ilgili ücretleri ödemesine ilişkin koşullar ve Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerini düzenlemektedir.

 

(4) TARAFLAR’IN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

 

 

 

 

 



(5) ÜCRETLENDİRME VE ÖDEME

 



(6) SÖZLEŞME’NİN SÜRESİ VE FESHİ

6.1. Bu Sözleşme onay tarihinde yürürlüğe girer ve Taraflar’ca feshedilmediği müddetçe süresiz olarak yürürlükte kalır. Ancak bu Sözleşme’nin Ürün ve Hizmetler’e yönelik hükümleri, Müşteri’nin Paket’inin kapsamında bulunan ülkede ilgili Ürün ve Hizmetler’den yararlanması iradesini gösterdiği andan itibaren hüküm doğuracaktır.

6.2. Ürün ve Hizmetler’den aylık yararlanan Müşteriler için Müşteri’nin bu Sözleşme’yi herhangi bir haklı neden olmaksızın feshetmek istemesi halinde, Sözleşme’nin feshedildiği tarihte içinde bulunulan ayın ücreti de Müşteri’den tahsil edilecektir. Ürün ve Hizmetler’den toplu bir paket satın alarak yararlanan Müşteriler için, Müşteri’nin bu Sözleşme’yi herhangi bir haklı neden olmaksızın feshetmek istemesi halinde ilgili paketin kalan dönemi de dahil o zamana kadar ödenen herhangi bir tutar Müşteri’ye iade edilmez.

6.3. Yıllık Ürün ve Hizmet satın almış olan ve Sözleşme’yi Ürün ve Hizmet sunulacak yıl dolmadan önce sonlandıran veya sonlandırılmasına sebebiyet veren Müşteriler’e herhangi bir ücret iadesi gerçekleştirilmeyecektir. Ürün ve Hizmetler’den toplu bir paketi yıllık olarak satın alarak yararlanan Müşteriler için, Müşteri’nin bu Sözleşme’yi herhangi bir haklı neden olmaksızın feshetmek istemesi halinde ilgili paketin kalan dönemi de dahil o zamana kadar ödenen herhangi bir tutar Müşteri’ye iade edilmez.

6.4. Clix’in bu Sözleşme’de yer alan esaslı yükümlülüklerinden birini ihlal etmesi halinde, Müşteri Clix’e 30 günlük süre tanıyarak işbu ihlale son vermesini ihtar eder. Bu süre sonunda ihlale son verilmemesi halinde, Müşteri işbu Sözleşme’yi haklı nedenle sona erdirebilecektir. Taraflar’ın ilgili mevzuattan doğan hakları saklıdır.

6.5. Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi kapsamında meydana gelen herhangi bir durum veya ihlal bu Sözleşme’nin ihlal edildiği şeklinde yorumlanamaz ve bu Sözleşme’nin ihlaline sebebiyet vermez. Bu durumda Müşteri Mükellef ile bu Sözleşme’de belirtilen iletişim kanalları ile iletişime geçecek ve Clix’te söz konusu durumun çözümü için elinden gelen gayreti sarfedecektir. Ancak her şartta Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi ve hükümleri bu Sözleşme’den ayrı ve bağımsızdır.

6.6. Sebebi farketmeksizin, bu Sözleşme’nin sona ermesi halinde, Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi’nin Clix dışındaki mevzuat uyarınca yetkili üçüncü kişilerle akdedilmiş olması sebebiyle Müşteri işbu Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi’ni de sona erdirecektir. Bu doğrultuda Müşteri, Clix’in yönlendirmeleri ve bilgilendirmeleri doğrultusunda Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi’nin sona ermesi için gerekli bilgi ve belgeleri akdeder, ilgili formları imzalar ve/veya bunları ilgili üçüncü kişi iş ortağına gönderir/tebliğ eder.

6.7. Sebebi fark etmeksizin, Müşteri’ye Muhasebe Hizmetleri’ni sunan yetkili üçüncü kişinin Clix ile ticari ilişkisinin sona ermesi halinde, Müşteri ile yetkili üçüncü kişi arasındaki Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi başka bir Muhasebe Hizmetleri sunan üçüncü kişiye devredilecektir. Müşteri, bu durumda Muhasebe Hizmetleri Sözleşmesi’nin devredilmesi için ilgili sözleşme devirlerini gerçekleştireceğini, bu süreçte ilgili belge/formları gecikmeksizin akdedeceğini, yetkili üçüncü kişilere yapılması gereken bildirimleri Clix ile işbirliği içerisinde gerçekleştireceğini kabul ve beyan eder.

6.8. Platform kapsamında akdedilen sözleşmelere herhangi bir aykırılık bulunmasa dahi, Müşteri’nin Platform’u kullanma amacının hukuka ve ahlaka aykırı olduğunun anlaşılması halinde, Clix ve iş ortakları, Müşterinin Sözleşmesi’ni sürecini kalıcı olarak sonlandırma ve Müşteri ile Platform kapsamında verilen Hizmetler’e ilişkin sözleşmelerin tamamını fesih hakkına sahiptir. Böyle bir durumda Clix’in sözleşmelerden ve kanundan doğan tazminat hakları saklıdır. Bu ihlal doğan/doğacak doğrudan dolaylı tüm zararlardan Müşteri sorumlu olup, Clix’in rücu hakkı saklıdır.

6.9. Clix, Müşteri’nin bu Sözleşme’yi veya Platform üzerinden sunulan farklı hizmetlere ilişkin kuralları ve sözleşmeleri ihlal etmesi durumunda ve özellikle aşağıda sayılan hallerde, bu Sözleşme’yi tek taraflı ve tazminatsız herhangi bir bildirime gerek olmaksızın feshedebilecektir:

  1. Müşteri’nin herhangi bir yöntem kullanarak, Platform’un işleyişini manipüle edecek davranışlarda bulunması,

  2. Müşteri’nin Bu Sözleşme ve/veya diğer hizmet sözleşmelerini ihlal etmesi,

  3. Müşteri’nin üçüncü kişilerin haklarını ihlal eden fillerde bulunması,

  4. Müşteri’nin Platform’da veya Clix ile paylaştığı bilgi, içerik, görsel ve yazıların hukuka aykırı unsurlar taşıması veya hukuka ve ahlaka aykırı unsurlar taşımasa dahi Platform’da paylaşılan bilgi, içerik görsel ve yazıların hukuka ve ahlaka aykırı amaçlar ile paylaşılması.





(7) FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI

  1. 7.1. Platform, Platform’daki her türlü yazılım ve kaynak kodları, tasarım, görsel, iş modeli, içerik, fotoğraf ve fikri ve/veya ticari hak doğuran/doğurabilecek tüm hususlara ilişkin her türlü fikri hak, mülkiyet ve menfaat Clix’e aittir. Platform’da, Sözleşme’de ve/veya içeriklerdeki herhangi bir hüküm bu hakların birinin/bir kısmının veya tamamının Müşteri’ye ait olduğu şeklinde yorumlanamaz. Bu Sözleşme kapsamında, Müşteri’nin Ürün ve Hizmetler’den yararlanmak üzere Platform’u kullanabilmesi için sadece Müşteri’ye özel, dünya çapında, alt lisans verilemez ve devredilemez, münhasır olmayan bir son kullanıcı lisansı tanınmaktadır.

  2. 7.2. Müşteri, Platform’u sadece bu Sözleşme’deki amaçlarla kullanabilir. Herhangi bir şekilde Platform’u, Platform’daki herhangi bir içeriği, bilgiyi veya görseli başka amaçla kullanamaz, kopyalayamaz, iletemez, tersine mühendislik işlemleri dahil Platform’un kaynak koduna veya dizinine ulaşmayı amaçlayan bir uygulama gerçekleştiremez.

  3. 7.3. Müşteri herhangi bir şekilde Clix ve/veya bağlı ortaklıklarının ticari unvanını, markasını, hizmet markasını, logosunu, alan adını vs. herhangi bir amaçla kullanamaz.

 

(8) DİĞER HÜKÜMLER

  1. 8.1. Platform’da sunulan hizmetlerden faydalanabilmek amacıyla Müşteri olmak isteyen kişi Platform’un ilgili bölümündeki gerekli bilgileri doldurmalıdır. Platform’a Müşteri olurken Müşteri’nin verdiği e-posta adresinin ve diğer bilgilerin güncel olması zorunludur. Tüm yazışmalarda bu e-posta adresi esas alınır ve kullanılır. Gerekli bilgilerin iletilmesinin akabinde Clix tarafından kayıt işlemleri tamamlandığı takdirde kişi Müşteri olacaktır.

  2. 8.2. Clix yapacağı değerlendirme sonucu gerekçe göstermeksizin Müşteri olma başvurusunu reddetme hakkını haizdir. Clix’in Müşteri’nin iletmiş olduğu bilgilerin doğruluğunu araştırma yükümlülüğü bulunmamaktadır ve Müşteri’nin vermiş olduğu yanlış beyandan dolayı Clix’in herhangi bir sorumluluğu doğmayacaktır. Müşteri, Platform’a Müşteri olurken verdiği bilgilerin değişmesi halinde bu durumu gecikmeksizin Clix’e bildirmekle yükümlüdür.

  3. 8.3 Bu Sözleşme’de ve Platform’da sunulan Hizmetler için belirtilen her türlü hak ve talep 18 yaşından küçükler tarafından kullanılamaz. Bu sebeple, Müşterilerin gerçek kişi olması durumunda, Müşteri Sözleşme’yi onaylaması ile 18 yaşından büyük olduğunu kabul ve taahhüt eder. Müşterinin 18 yaşından küçük olması durumunda ise, bu Sözleşme’nin onaylanması halinde Müşterinin veli ve/veya vasisinden onay/izin aldığı varsayılacaktır. Müşterinin tüzel kişi olması halinde ise, bu Sözleşme’nin onaylanması ile Müşteri kendi yargı bölgesinde geçerli şekilde kurulmuş ve varlığını sürdürmekte olduğunu, bu Sözleşme’yi akdetmek dahil olmak üzere tüm iktidar ve yetkiye sahip olduğunu ve ayrıca Sözleşme’yi akdeden temsilcisinin Sözleşme’nin akdedilmesi için usulüne uygun yetkilendirildiğini kabul ve taahhüt eder. Clix’in tüzel kişi adına bu Sözleşme’yi akdeden gerçek kişinin temsil yetkisinin araştırma yükümlülüğü bulunmamaktadır.

  4. 8.4 Müşteri, Clix’in yürürlükteki emredici mevzuat hükümleri gereğince ve ilgili Platform’da yayınlanan Gizlilik Politikası uyarınca resmi makamlara açıklama yapmakla yükümlü olduğu durumlar içerisinde, resmi makamlarca usulü dairesinde bu bilgilerin talep edilmesi halinde Müşterilere ait gizli/özel/ticari bilgileri resmi makamlara açıklamaya yetkili olacağını ve bu sebeple Clix’ten her ne nam altında olursa olsun tazminat talep edilemeyeceğini kabul ve taahhüt eder.

  5. 8.5 Müşteri’nin Platform aracılığıyla sunulan hizmetlerden yararlanabilmek amacıyla kullandığı sisteme erişim araçlarının (kullanıcı adı, şifre v.b) güvenliği, saklanması, üçüncü kişilerin bilgisinden uzak tutulması ve kullanılmasına ilişkin hususlar tamamen Müşteri’nin sorumluluğundadır. Müşteriye ait kullanıcı adı ve şifre ile gerçekleştirilen her işlem bizzat Müşteri tarafından gerçekleşmiş sayılacaktır. Müşteri’nin, sisteme ve Platform’a giriş araçlarının güvenliği, saklanması, üçüncü kişilerin bilgisinden uzak tutulması, kullanılması gibi hususlardaki tüm ihmal ve kusurlarından dolayı Müşterilerin ve/veya üçüncü kişilerin uğradığı veya uğrayabileceği zararlardan Clix’in doğrudan veya dolaylı herhangi bir sorumluluğu yoktur. Clix’in rücu hakkı saklıdır.

  6. 8.6. Müşteri, Platform dahilinde kendileri tarafından sağlanan bilgi ve içeriklerin doğru ve hukuka uygun olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. Clix, Müşteri tarafından kendisine iletilen veya Platform üzerinden Müşteri tarafından yüklenen, değiştirilen veya sağlanan bilgi ve içeriklerin doğruluğunu araştırma, bu bilgi ve içeriklerin güvenli, doğru ve hukuka uygun olduğunu taahhüt ve garanti etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple, söz konusu bilgi ve içeriklerin yanlış, hukuka aykırı veya hatalı olmasından dolayı doğan/doğacak, maddi/manevi, doğrudan ya da dolaylı tüm zararlardan kusuru olmasa dahi Müşteri tek başına sorumludur. Clix’in rücu hakkı saklıdır.

  7. 8.7. Bu Sözleşme’de veya Platform’daki hizmetler için Clix ya da İş Ortakları ile akdedilecek sözleşmelerde yer alan özel sorumluluk hükümleri saklı kalmak kaydıyla, Müşteri Platform üzerinden gerçekleştirdiği iş ve işlemlerin hukuka uygun olacağını ve hukuka aykırı her türlü iş/işlem sonucunda doğan zarardan münhasıran sorumlu olacağını kabul eder.

  8. 8.8. Müşteri, Clix ve İş Ortakları’nın ayni veya şahsi haklarını, kişilik haklarını, fikri mülkiyet haklarını, veya malvarlığı haklarını ve fikri mülkiyet haklarına konu olabilecek mal veya hizmetlere ilişkin herhangi bir hakkı ihlal teşkil edecek şekilde, Platform dahilinde bulunan resimleri, metinleri, görsel ve işitsel imgeleri, dosyaları, yazıları, istatistikleri, bilgilendirmeleri, içerikleri, veri tabanlarını, katalogları ve listeleri çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, yaymayacağını, dağıtmayacağını, aktarmayacağını işlemeyeceğini kabul beyan ve taahhüt eder. Müşteri gerek bu eylemleri ile gerekse de başka yollarla Clix ile doğrudan ve/veya dolaylı olarak rekabete girmeyeceğini ve Clix’i bu yollarla herhangi bir zarara uğratmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

  9. 8.9. Clix, Platform üzerinde sunulan Hizmetler’de ve içeriklerde değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Müşteri bu değişiklikler veya iptallerden dolayı uğradığı/uğrayacağı doğrudan ve/veya dolaylı zararlar için her ne nam altında olursa olsun Clix’ten tazminat talep edemeyeceğini kabul ve beyan eder.

  10. 8.10. Grev, lokavt, siber saldırı, savaş, iç savaş, terör eylemleri, deprem, yangın, sel, benzeri tabii afetler ve benzeri haller gibi Taraflar’ın kontrolü dışında gelişen ve Taraflar’ın bu Sözleşme ile yüklendiği borçlarını yerine getirmelerini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin meydana gelmesi mücbir sebep hali olarak değerlendirilir. Herhangi bir Taraf, kendi kontrolünde olmayan bu sayılanlar veya benzeri mücbir sebep hallerinde, mücbir sebep sürdüğü sürece yükümlülüklerini tam veya zamanında yerine getirememekten sorumlu tutulamaz. İşbu durumun 90 (doksan) günden fazla sürmesi halinde diğer Taraf mücbir sebepten etkilenen Taraf’a Türk Ticaret Kanunu’nun 18(3)üncü maddesi uyarınca bir bildirimde bulunmak kaydıyla Sözleşme’yi feshetme hakkına sahiptir. Mücbir sebep hali sebebiyle yükümlülüklerini yerine getiremeyen Taraf, haber vermesi kendinden beklenebilecek en kısa sürede bu durumu diğer Taraf’a yazılı olarak bildirir.

  11. 8.11. Clix, Müşteri ile Müşteri’nin kayıt olurken bildirdiği elektronik posta adresleri vasıtasıyla veya Platform’da yer alan genel bilgilendirme aracılığıyla iletişim kurulacaktır. Bu şekilde yapılan bilgilendirmeler ve Sözleşme değişiklikleri Clix için yazılı iletişimin yerini tutar. Müşteri bu kapsamda elektronik posta adresini güncel tutmak ve Platform’u bilgilendirmeler için düzenli kontrol etmekle yükümlüdür.

  12. 8.12. Müşteri, bu Sözleşme’den doğan alacak, hak ve yükümlülüklerini, Clix’in ön yazılı izni olmaksızın, üçüncü kişilere devir ve temlik edemez. Aksi halde, Clix bu Sözleşme’yi derhal ve haklı nedenle sona erdirebilir.

  13. 8.13 İşbu Sözleşme’nin 1.maddesinde yer verilen adresler tarafların Tebligat Kanunu’na göre geçerli tebligat adresleri olup, Taraflar herhangi bir adres değişikliğinde, bu değişiklik diğer Taraf’a gecikmeksizin yazılı veya e-posta yoluyla bildirilecektir, Clix Platform’da ilan ederek veya İletişim bölümündeki bilgilerini güncelleyerek de ilgili bildirimi gerçekleştirebilir. Aksi halde bu Sözleşme’de yazılı adreslere yapılacak tebligatlar usulüne uygun olarak yapılmış sayılacaktır. Adres değişikliklerinin zamanında bildirilmemesinden doğacak her türlü sorumluluk, bildirimi yapmayan Taraf’a ait olacaktır.

  14. 8.14 İşbu Sözleşme ve ekleri kapsamında Clix’in ticari defter ve kayıtları, bilgisayar kayıtları ile Taraflar’ca düzenlenecek 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu kapsamındaki her türlü belge, tutanak, rapor, makbuz, fakslar ve fakslara ait kayıtlar, e-posta ve benzeri evraklar idari veya adli yargı organları nezdinde aksi ileri sürülemez kesin delil sözleşmesi niteliğindedir.

  15. 8.15 Bu Sözleşme, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabidir. İşbu Sözleşme’nin yorumlanmasından veya uygulanmasından doğabilecek tüm uyuşmazlıklar, İzmir Mahkemeleri ve İcra Daireleri münhasıran yetkilidir.

  16. 8.16 Bu Sözleşme Platform üzerinden, Müşteri tarafından onaylanarak online olarak akdedilmiş olup; Sözleşme Müşteri’ye özel Platform’un ilgili sekmesinden ulaşılabilir durumdadır.

 

(9) TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ